søndag den 19. september 2010

Kære medstuderende. Jeg synes simpelthen, at de svar, vi får fra universitetet, engelsk institut, er så herligt høflige, at de fortjener at blive lagt ud her som selvstændige tekster. Der er opstået en kompliceret henvisnings-mekanisme, som I kan se. :_)


Kære Sofie og Ursula

Tak for jeres henvendelse. Det, I efterspøger, ligger lidt uden for mine hovedkompetencer, så jeg er bange for, at det ikke er den helt rette, I har valgt at spørge til råds.

Jeg vil i stedet anbefale jer at kontakte Charles Lock, som er professor i engelsk litteratur ved Københavns Universitet og en god ven af mig. Jeg har fortalt ham om jeres forespørgsel, og han sagde, I var mere end velkomne til at tage kontakt til ham. Han ved en masse både om kontemporære litterære strømninger i den engelsksprogede verden og om de læringsmiljøer, hvor der forskes i det. Hvis I spørger pænt, er jeg sikker på, at han oven i købet kan overtales til at kigge forbi og give jer en introduktion til bemeldte områder. Han er en meget underholdende, vidende og generøs taler, og jeg føler mig overbevist om, at I vil finde hans input uvurderligt i jeres forberedelser.

Charles kan kontaktes (men helst på engelsk) på
lock@hum.ku.dk - og han er som sagt adviseret om, at I sandsynligvis vil sætte jer i forbindelse med ham.

Held og lykke med studieturen, forberedelserne til den og ikke mindst forfattergerningen!

Jesper
Fra: ursula catharina [ursulascavenius@hotmail.com]Sendt: 17. september 2010 10:46Til: Jesper KruseEmne:
Kære Jesper Kruse. Vi er nogle elever fra Forfatterskolen, som prøver at lave noget research i britisk samtidslitteratur med henblik på en studietur til London. Da du er ansat på Engelsk studiet, tænkte vi, at du måske kan hjælpe os med noget basis viden om samtidslitteraturen i England - eller evt. henvise til links, artikler, bøger el.l.?Nogle af de ting, som vi tænker på, er, om der er nogle skriveskoler eller undergrundsmiljøer, særlige litteraturprofessorer el.l., som kunne være spændende at besøge. Vi håber at høre fra dig, bedste hilsner Sofie Daugbjerg og Ursula Scavenius





Hello Ursula and Sofie,
I used to teach English literature but for the last decade I have been teaching only American literature. So I am a bit out of touch. I have a friend who teaches at Nottingham, a poet, David Miller. He would likely know everything.
Also Professor Charles Lock who teaches with ENGEROM is no doubt very well-informed.
I wish you good luck with your excellent project.
Gregory
From:
ursula catharina
Sent: Friday, September 17, 2010 10:46 AM
To:
gkstephenson@mail.dk
Kære Gregory Stephenson. Vi er nogle elever fra Forfatterskolen, som prøver at lave noget research i britisk samtidslitteratur med henblik på en studietur til London. Da du er ansat på Engelsk studiet, tænkte vi, at du måske kan hjælpe os med noget basis viden om samtidslitteraturen i England - eller evt. henvise til links, artikler, bøger el.l.?Nogle af de ting, som vi tænker på, er, om der er nogle skriveskoler eller undergrundsmiljøer, særlige litteraturprofessorer el.l., som kunne være spændende at besøge. Vi håber at høre fra dig, bedste hilsner Sofie Daugbjerg og Ursula Scavenius



Kære Sofie og Ursula, Jeg beskæftiger mig mest med litteraturen fra Renæssancen til ca. 1900, så jeg har desværre ikke meget at tilbyde. Må jeg foreslå, at I kontakter mine kolleger Inge Birgitte Siegumfeldt og Chales Lock i stedet for? De ved meget mere om sagen end jeg gør. Held og lykke! Mange hilsener,Lene________________________________________Fra: ursula catharina [ursulascavenius@hotmail.com]Sendt: 17. september 2010 10:43Til: Lene Østermark-JohansenEmne: Kære Lene Østermark. Vi er nogle elever fra Forfatterskolen, som prøver at lave noget research i britisk samtidslitteratur med henblik på en studietur til London. Da du er ansat på Engelsk studiet tænkte vi, at du måske kan hjælpe os med noget basis viden om samtidslitteraturen i England - eller evt. henvise til links, artikler, bøger el.l.?Nogle af de ting, som vi tænker på, er, om der er nogle skriveskoler eller undergrundsmiljøer, særlige litteraturprofessorer el.l., som kunne være spændende at besøge. Vi håber at høre fra dig, bedste hilsner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar